/  Béns comuns   /  Remunicipalització de l’Aigua

Remunicipalització de l’Aigua

David Companyon i Costa, ex diputat al Parlament de Catalunya i membre de la Fundació ens escriu unes paraules en relació a la necessitat de remunicipalització de l’aigua.

La fundació donem suport a la iniciativa que va partir d’Aigua és Vida, i tu?

L’Aigua és un bé comú imprescindible per viure.

REMUNICIPALITZEM-LO!

Aquest 2018 s’ha iniciat amb la pujada dels serveis públics: aigua, llums, gas, transport… Tot puja menys els salaris. Crida especialment l’atenció la pujada del 11,8% de l’aigua, una pujada molt per sobre de l’IPC i que afectarà especialment a les famílies amb menys recursos.

Aquest augment té dos motius principals: que aquest servei bàsic està en mans d’una multinacional que fa negoci i un benefici exorbitant amb l’aigua i l’altre la privatització de la gestió d’aigües Ter Llobregat que subministra la major part de l’aigua de boca a l’àrea metropolitana, privatització que fou anul•lada pel TSJC, però tot i així els responsables de la Generalitat han tirat endavant, amb el vot en contra dels municipis i associacions veïnals aquesta pujada tant gran. Aquesta situació s’ha d’acabar.

Hi ha alternatives com la remunicipalització de la gestió de l’aigua. S’ha començat a teixir una xarxa ciutadana per demanar la gestió publica de l’aigua a Barcelona, a través de l’eina de participació que ha posat a l’abast l’Ajuntament de Barcelona, la MultiConsulta. Per fer-ho cal recollir 15.000 signatures i en aquesta MultiConsulta es preguntarà a la ciutadania de Barcelona aquesta pregunta: “Vol vostè que la gestió de l’aigua a Barcelona sigui pública i amb participació ciutadana?”

La proposta va partir d’Aigua és Vida, però ja són més de 40, les entitats promotores com la PAH, l’Aliança Contra la Pobresa Energètica (APE), la FAVB, Enginyeria sens Fronteres, Ecologistes en Acció i moltes altres que estan duen endavant aquest procés consultiu a la ciutadania de Barcelona, que tindrà lloc durant el més de maig-juny de 2018.

Tot just acaba de començar amb aquest tret de sortida i s’han començat a sortit al carrer per informar i recollir signatures durant aproximadament 2 mesos. Des de la Fundació l’Alternativa recolzem aquesta iniciativa i si vols pots passar per la nostra seu, al carrer Doctor Aiguader, 10-12 (barri de la Barceloneta) a signar.