/  Memòria històrica   /  XI cursa i caminada Lluís Companys

XI cursa i caminada Lluís Companys

25INSCRIPCIONS OBERTES

29 de setembre de 2018: Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a córrer!

Inscrui-t’hi: AQUI

La Cursa i Caminada Lluís Companys és un homenatge l’Olimpíada Popular de Barcelona de 1936 que volia expressar els valors republicans i antifeixistes en el món de l’esport.

L’Olimpí­ada Popular, organitzada per part d’entitats socials, culturals i treballadores, s’havia de dur a terme a Barcelona, del 19 al 26 de juliol de 1936, com a resposta a l’Olimpí­ada de Berlín, que havia esdevingut una eina d’apologia del feixisme i la xenofòbia. El cop militar feixista del General Franco, produït 24 hores abans, va impedir que aquest fraternal projecte es desenvolupés.

En esclatar la guerra i revolució, molts dels 6.000 atletes que s’havien desplaçat a Barcelona, van decidir allistar-se solidàriament com a milicians, sent així l’embrió del que serien les Brigades Internacionals del que aquest any 2018 commemorem el 80è aniversari del seu comiat.

Aquesta és l’11ena edició de la Cursa i Caminada porta el nom del President màrtir, Lluís Companys, assassinat pel franquisme després de ser lliurat per les tropes nazis.

La Fundació l’Alternativa, des de la reivindicació i recuperació de la memòria històrica i republicana, va pensar que la millor manera de commemorar l’Olimpíada Popular era fer-ho compartint l’esperit de fraternitat republicana amb una cursa i una caminada, deixant al marge la competitivitat, l’espectacle i l’interès per records i marques.

#CursaCompanys
#OlimpíadaPopular1936