/  Béns comuns   /  Una transició ambiental justa

Una transició ambiental justa

Yasmina Sánchez Oussedik, politòloga i tècnica de projectes de la Fundació, va presentar el projecte de medi ambient a la Conferencia sobre transició energètica justa a Brusel.les i ens en fa aquest petit resum.

Ara fa tot just una setmana, vam anar com a Fundació a Brussel·les per participar en la conferència  “Transició justa: inversió per a ocupacions decents en una societat baixa en carboni”, organitzada per la Delegació DIE LINKE al Parlament Europeu, la fundació Rosa-Luxemburg-Brussel·les i amb la cooperació de Transform! Europe.

Aquesta trobada organitzada a la Maison des Associations Internationales de Brussel·les el passat 4 de desembre, va ser un moment de reflexió i d’intercanvi d’experiències molt interessant. Hi van participar parlamentaris europeus, representants de fundacions, representants de federacions sindicals i consellers regionals i ONG’s Els convidats eren principalment de França, Regne Unit, Alemanya, Polònia, Bèlgica i Espanya.

Es va parlar de les campanyes de creació de llocs de treball relacionats amb les noves formes de creació d’energia dirigides pels sindicats europeus i dels plans d’inversió massius per una altra Europa. Es va crear tot un debat sobre la necessitat de trobar els instruments necessaris per al finançament una transició climàtica justa i es van analitzar diferents experiències de Transició climàtica justa i iniciatives per una nova gestió de l’energia.

En aquest context, vam presentar el projecte de medi ambient amb la presentació de la Guia de l’Energia i vam fer menció de les noves iniciatives municipalistes que s’estan portant a terme tant a Catalunya com a Espanya i de la necessitat de fomentar el control democràtic de l’energia i de com els municipis són un actor clau en la construcció de la democràcia energètica.

Us convidem a consultar el programa de la conferència a la pàgina web de la Fundació Rosa Luxemburg: http://www.rosalux.eu/eventdetail/event/just-transition-investments-for-decent-jobs-in-a-low-carbon-society/

Yasmina Sánchez Oussedik

Etiquetes: , ,