Qui som?

La Fundació l’Alternativa apareix al 2003 vinculada a la formació política Esquerra Unida i Alternativa i els seus objectius són fomentar l’estudi i la recerca en les ciències polítiques i socials al nostre país, des de l’òptica de les esquerres.

La Fundació pretén ser un instrument útil, científic i amb capacitat de proposta en el debat de les esquerres a Catalunya. Vol centrar la seva atenció en qüestions com les polítiques socials, el món del treball, el medi ambient, la qüestió nacional, la pau, la recuperació de la memòria històrica i demcràtica, la immigració, el món del municipalisme, la participació ciutadana o l’anàlisi de la situació internacional.

L’existència d’una fundació com la Fundació L’Alternativa permet la creació de marcs de debat oberts i plurals per aprofundir en els grans temes socials i polítics amb rigor i perspectiva, tocant de prop la realitat però al mateix temps, poc subjecte a les immediateses del debat polític del dia a dia.

És per això que llancem una proposta participativa a la societat catalana, sense perdre de vista els nostres orígens i els valors essencials de l’esquerra que compartim i representem, però adreçada a tothom que comparteixi aquests valors i inquietuds més enllà de la vinculació partidista.
Una proposta transformadora i alternativa, humil en les seves formes i la seva honestedat intel·lectual però al mateix temps enormement ambiciosa i amb vocació de futur.

Des del convenciment que les rengleres més glorioses de la història de la humanitat estan encara per escriure’s i des de l’aportació del treball constant i quotidià us convidem a participar en aquest projecte.

TRADUEIX:

Activitats recomanades

Conferència 1939: la repressió sobre els vençuts. El marc jurídic del terror franquista a càrrec de Marc Carrillo, catedràtic de Dret Constitucional UPF. 12/6/14 a les 19h a la Sala Martí l'Humà (Pl. del Rei) Organitza: Associació d'Expressos Polítcs
Més informació aquí

----------------------------------------------------
Debat a La Llamborda sobre Europa Amb Josep Manel Busqueta, Gerardo Pisarello i Marina Albiol. 22/06/14 a les 18.00h
Vegeu-lo al web de La Llamborda

----------------------------------------------------
3a edició del Premi Ángel Rozas a la recerca en ciències socials, per a investigadors novells. Fins el 19 de setembre. Organitza: Fundació Cipriano García
Més informació aquí

7a Cursa i Caminada Lluís Companys